’Rätt’ fönstergångjärn?
Vi har beställt nya fönster till vår punschveranda. Det blir vissa kompromisser, eftersom vi har behov av att vinterbona rummet. En kompromiss är kopplade fönster där innerglasen är energiglas utan spröjs. Glas i ytterbågen är munblåst. När vi nu hämtade fönstren så såg jag att de satt gångjärn med kullriga avslut istället för konformade. Jag blev inte alls glad då huset är från 1904…


