Att kunden alltid har rätt är en välkänd devis. Mer sällan talas det om besvärliga kunder. Inom byggnadsvården finns många småföretagare som inte känner igen sig i historierna om fuskbyggen och hantverkare som inte gör sitt jobb. De lever under hotet att en enda kund kan få dem på fall genom att inte betala.

Jag driver sedan drygt fem år tillbaka ett litet företag i södra Stockholm med inriktning på renovering av gamla hus. För ett och ett halvt år sedan blev jag kontaktad av en familj som hade sett mitt arbete via sociala medier, och tyckte att jag skulle passa som snickare till deras hus.

Det fanns ett stort renoveringsbehov, och jag insåg snabbt att jag inte skulle klara av arbetet på egen hand. Därför tog jag in hjälp från underentreprenörer, och stod själv som huvudentreprenör.

Några veckor in i projektet förstod vi alla att det här skulle ta längre tid än förväntat. Många moment hade varit omöjliga att räkna tid på eftersom de innebar

Intressant, eller hur?

Som medlem får du tillgång till alla våra artiklar och kan ställa frågor om byggnadsvård.
Bli medlem för att läsa vidare eller logga in nedanför.

Inget/Glömt lösenord?
keyboard_arrow_up