Kan man låta innerbågar sitta i året runt?
Hej, jag står i startgroparna att köpa ett äldre hus (1909 – gammal skola) och undrar om man måste ta ut alla innerbågar på sommarhalvåret?
Hej, jag står i startgroparna att köpa ett äldre hus (1909 – gammal skola) och undrar om man måste ta ut alla innerbågar på sommarhalvåret?
Sätta in nya fönster i ett plankstomme hus från 40-tal med en diffusionsöppen konstruktion.
Hej! Vi ska renovera en 1800-talsgård, vilken fönsterstorlek ska vi ha?
Vad ska man använda för att kitta gjutjärnsfönster? Funkar linoljekitt?
Vi tilläggsisolerar utvändigt i samband med byte av ytterpanel. Hur långt ut ska man sätta fönsterna?
Vi renoverar vår lagård för att kunna använda som sommarrum. Fönsterbågarna av järn och är inmurade och i stort behov av renovering (rost, trasiga rutor, tjocka färglager mm). Kan man ta loss bågarna och blästra dom eller bör renovering ske på plats? Det är mycket lättare att renovera om man kan arbeta med bågarna som vid vanlig fönsterrenovering (liggande), men om de ska renoveras på plats, hur görs det på bästa sätt? Kan man använda speedheater för att få bort kittet? Muren har sprickor och puts har fallit bort så vi behöver även hjälp av en murare i vilket fall som helst.
Byter från alkydoljefärg till linoljefärg och från plastkitt till linoljefärg. Behöver jag ta bort glasrutorna också?
Vi skall återställa till rätt fönstertyp på mangårdsbyggnaden i vår skånegård. Vilken typ skall man ha?
Vi vill byta ut de 2 små fönstren som vi tycker förstör husets utseende och karaktär. Vi behöver hjälp med att veta vilka mått vi ska beställa.