Laga putstak i hus från 1916?
Vi har frilagt orignaltaket som är putsat/reveterat men med stora skador. Är det en bra ide att försöka rädda eller är det risk att det bara spricker?
Vi har frilagt orignaltaket som är putsat/reveterat men med stora skador. Är det en bra ide att försöka rädda eller är det risk att det bara spricker?
Vi behöver av olika skäl lägga om taket på vårt timmerhus i Jämtland och tänker oss pannplåt. Vilken färg skall vi välja?
Björn hörde av sig till Byggnadsvårdsföreningen för att berätta om en lyckad renovering av ett eternittak.
Vill vinterbona en övervåning på timmerhus som endast varit sommarboende.
Har ett hus från 1800 talet med kök som troligen renoverades på 1930 talet. Innertaket, någon form av papptak, har plötsligt spruckit tvärs över rummet. Troligen triggat av att huset i vinter är uppvärmt, det brukar vara oeldat. Hur lagar jag det?