Kulör på knutar, svart? Vitt? Grått?
Vad säger traditionen? När blev det vita vanligt? Jag kan tycka det blir lite bjärt med lätt bruten vit mot rödfärgat och får en ”äldre känsla” av grått även om jag inte vet om det stämmer. Svart? Jag tycker mig ha läst någonstans att det är ett senare påfund, men tjära har ju funnits i alla tider.
