Isättning av karmar
Vi har beställt nytillverkade fönsterkarmar till våra gamla fönsterbågar som vi under sommaren tänkte sätta i. Vad bör man tänka på när man sätter i fönsterkarmar i ett gammalt hus?
Vi har beställt nytillverkade fönsterkarmar till våra gamla fönsterbågar som vi under sommaren tänkte sätta i. Vad bör man tänka på när man sätter i fönsterkarmar i ett gammalt hus?
Vi har byggt upp ett gammalt timmerhus där utsidan ska bevaras. Nu funderar vi på invändig isolering (Lappland). Tjocklek på isolering? Placering av ångbroms?
Behöver råd om vilket material som passar bäst för att isolera golv mellanbjälklag
Jag bor i en gammal skola där det finns en äldre vattenpump på gården. Den har fastnat!? Hur gör vi?
Vi köpte ett ödehus av ett dödsbo som vi nu försöker rädda. Men varför har vi fukt på väggar/innertak i vårt gamla torp?
Jag vill renovera en vägg och undrar hur gammal tapeten är. Det finns inga exakta uppgifter om husets ålder.
Jag skissar på ett diffussionsöppet hus med ecococon stomme. Planerar för ett isolerat faltak. Hur skall jag bygga undertaket?
Jag ska bygga om eller egentligen riva ett gästhus på tomten på Österlen. Jag har hört en del om hampa som byggmaterial och vill veta mer. Tekniker och vilka finns som bygger och har erfarenhet av att bygga i hampa?