fbpx

Vill du arbeta med administration och kommunikation i en aktiv och stimulerande organisation?

Svenska byggnadsvårdsföreningen är en rikstäckande ideell förening med ca. 5 500 medlemmar som verkar för levande kulturmiljöer och hållbart byggande. Vi arbetar med att öka intresset för byggnadsvård och byggnadskultur för att bidra till ett mer hållbart samhälle. Föreningen leds av en styrelse och har ett kansli med tre anställda. Kansliet är inrymt i en vacker 1700-talsbyggnad i centrala Stockholm. Runt om i landet har vi ett 60-tal ideellt arbetande länsombud.

Vi söker dig som vill vara med och driva vår utåtriktade verksamhet genom programaktiviteter som byggnadsvårdsläger och event men även löpande arbete med webbplats, sociala medier och kansliarbete. Du kommer därtill att få ett övergripande ansvar för föreningens nyhetsflöde och tillsammans med dina kollegor sköta med kontakten med medlemmar, styrelse, samarbetspartners, länsombud och konsulter.

Om rollen

Du kommer att ha ett brett arbetsfält som kombinerar kreativa och administrativa arbetsuppgifter. Till dina löpande uppgifter hör bland annat:

  • administrera våra webbplatser samt statistik och analys
  • samordning av opinionsinsatser
  • administrera våra utåtriktade aktiviteter
  • skapa och publicera bild- och textinnehåll för nyhetsbrev, våra sociala medier och webbplatser
  • bidra med notiser till vår medlemstidskrift Byggnadskultur
  • representera föreningen externt, se möjligheter till medlemsvärvning samt hålla löpande kontakt med våra medlemmar och samarbetspartner
  • samt på ett kansli förekommande gemensamma arbetsuppgifter

Vem är du?

För att trivas i rollen tror vi att du är en person som är:

  • social och utåtriktad person, som värdesätter goda relationer och har lätt att ”lyfta luren”
  • kreativ och inspirerande, med stark känsla för kommunikation i text och bild
  • noggrann och strukturerad, med förmåga att arbeta självständigt och hantera flera arbetsuppgifter parallellt

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • intresse för byggnadsvård och kulturmiljövård
  • eftergymnasial utbildning relevant för tjänsten eller motsvarande yrkeserfarenhet
  • erfarenhet av att arbeta med digital kommunikation, sociala medier och webbsidor
  • goda kunskaper i WordPress, Adobepaketet, Google Analytics och Mailchimp
  • mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift
  • samt erfarenhet av projektsamordning, gärna inom ideell sektor

Meriterande är:

  • erfarenhet av att organisera event med tillhörande teknik
  • kunskap om FileMaker eller motsvarande system
  • tidigare arbete i en medlemsorganisation

Arbetsplats, ansökan och löneanspråk

Tjänsten är heltid, tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Föreningen följer kollektivavtal. Arbete under kvällar och helger samt resor kan förekomma. Arbetsplatsen ligger i närheten av Vasaparken, Stockholm. Information om tjänsten lämnas av verksamhetsledare Stephan Fickler, telefon 08-30 00 85 eller e-post stephan.fickler@byggnadsvard.se.

Skicka din ansökan med CV, personligt brev och löneanspråk till kansli@byggnadsvard.se senast 6 januari 2025. Intervjuer sker löpande och rekrytering kan ske före ansökningsperiodens slut. Tillträde 10 februari eller enligt överenskommelse.

keyboard_arrow_up